Kącik architekta – Muzeum Sztuki Współczesnej w Wojwodinie Wniosek / Đordje Alfirević & Ana Čarapić

Nenad Katić Architekci Đordje Alfirević i Ana Čarapić podzielili się z nami propozycją dla Muzeum Sztuki Współczesnej Wojwodiny.
W odpowiedzi na warunki terenowe, ich projekt jest umieszczony w centrum parku z jednolitym wpływem na otoczenie ze wszystkich kierunków.
Okrągła forma nawiązuje łagodny dialog ze środowiskiem poprzez tworzenie iluzji neutralnej formy, która ciągnie odsuwa się, ale z drugiej strony jej kompaktowa i abstrakcyjna objętość stanowi charakterystyczny i silny punkt orientacyjny.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
W szerszym kontekście równin Wojwodiny okrągła forma wyraża mimiczny dialog z duchem miejsca, tworząc ogólny obraz spokojnego otoczenia.
Formularz porusza odwiedzających do intymnego rdzenia budynku, którego forma stanowi fragment parku, jakby to było muzeum.
Pierścień oddaje charakter tego miejsca i zamyka go, tworząc wewnętrzny dziedziniec, który służy jako strefa dostępu do budynku, a także obszar wystawowy na zewnątrz.
Dzięki temu prostemu gestowi, który tworzy wewnętrzną pustkę, budynek muzeum delikatnie oddaje drogę do parku w taki sam sposób, w jaki otaczający krajobraz podąża za nową strukturą muzealną.
.
Nenad Katić Wolnostojące pawilony na poziomie parteru przyjmują nieformalny i nieregularny wzór otaczającego parku, który uwalnia główną objętość od zbytniej koncentryczności i introwertyczności.
Pawilony i eksponowane rzeźby na wolnym powietrzu tworzą dynamiczne pole płynnych przestrzeni, które jest zamknięte i zjednoczone za pomocą okrągłego przejścia i obwodu konstrukcji.
Panoramiczny ruchomy chodnik biegnie wzdłuż obwodu budynku na poziomie pierwszego piętra.
Może być używany do szybszego obiegu eksponatów lub jako promenada oferująca wspaniałe panoramiczne widoki na park i rzekę.
.
Nenad Katić Dzięki w pełni refleksyjnej fasadzie, Muzeum wyrzeka się swojego wyglądu fizycznego, aby faworyzować otaczający krajobraz.
Z drugiej strony, racjonalne, jednolite i pozbawione emocji potraktowanie fasady sprawia, że muzeum jest artefaktem wyraźnie odróżniającym się od naturalnych warunków.
.
Nenad Katić Muzeum podzielono poziomo i pionowo na kilka sekcji: parter składa się z 6 pawilonów wolnostojących, w wyniku różnych funkcji, które mogą istnieć niezależnie od godzin pracy wystawy:.
Nenad Katić – główne wejście publiczne z kasą biletową, szafą i przewodnikiem.
pokoje (połączone z poziomem powyżej i poniżej) – księgarnia z pulpitem informacyjnym – wejście dla personelu (wyjście pomocnicze) z zabezpieczeniem (połączone z poziomem powyżej i poniżej) – restauracja (połączona z apparments na piętrze poniżej) – ognioodporne klatki schodowe – Wewnętrzny dziedziniec to park rzeźb, teren wystawowy na świeżym powietrzu.
Pierwsze piętro to głównie przestrzeń wystawiennicza (stała i okazjonalna).
Oprócz powierzchni wystawowej zawiera również: plan strony – główny hol z kawiarnią i toaletami publicznymi – obszar wielofunkcyjny stanowiący przedłużenie sali głównej.
Ten obszar zawiera ścianki działowe umożliwiające niezależne użytkowanie, jeśli jest to konieczne.
– skład drugorzędny i magazyn zapasów Piwnica jest podzielona na kilka koncentrycznych stref funkcjonalnych: plan piętra piwnicy – obszar centralny (wokół zanurzonego atrium) zawiera administrację muzeum i działalność badawczą (administracja, biura kuratorskie, konserwator, wydawnictwo, zakwaterowanie.) Część tego obszaru poświęcona jest również publicznej przestrzeni badawczej (biblioteka publiczna, czytelnia i widownia z dodatkowymi pomieszczeniami) połączonej z główną salą na poziomie gruntu.
– obszar składu z pozycją, która jest okrągłą strefą centralną – blok techniczny z garażem dla muzeów i pojazdów publicznych.
Podstawową zasadą doboru materiałów jest osiągnięcie efektu parku i Muzeum, stając się jednocześnie elementem sama sztuka, gdzie Muzeum byłoby abstrakcyjną formą, aby w pełni odzwierciedlać otaczający park.
Dlatego szkło zostało użyte do pokrycia całej powierzchni zewnętrznej muzeum: Przezroczyste szkło jest stosowane w pawilonach na parterze, podczas gdy odblaskowa szklana kurtyna służy do platerowania zewnętrznej powierzchni pierwszego piętra, gdzie znajduje się obszar wystawowy.
Metalowa powłoka odbijającego szkła zapewnia doskonałą równowagę między formą (jej refleksyjnością) a funkcją (doskonałe osiągi w zmniejszaniu ciepła słonecznego i kontrolowaniu izolacji wnętrza).
Plan pierwszego piętra Różnorodność szklanych produktów kurtynowych zapewnia, że najbardziej odpowiedni wybór typu szklanej kurtyny może być wykonany na podstawie konkretnych i dokładnych wymagań obszaru wystawowego.
Struktura muzeum jest wykonana z betonu zbrojonego, z płytami na belkach wspartymi na siatce biegunów kolumn.
Architektura krajobrazu to połączenie dominującej powierzchni trawy i kamienia
[podobne: bramy segmentowe łódź, Kruszenie betonu, podesty magazynowe ]

Powiązane tematy z artykułem: bramy segmentowe łódź Kruszenie betonu podesty magazynowe